همه ما می خواهیم بدانیم چگونه خواب خوبی داشته باشیم. داشتن خوابی آرام به اندازه خوردن یک رژیم غذایی سالم و انجام ورزش منظم مهم است.

طبق تحقیقات، خواب ضعیف می تواند اثرات مضر فوری بر عملکرد مغز، هورمون ها و عملکرد ورزشی شما داشته باشد. اگر می خواهید سلامتی خود را حفظ کنید، باید تلاش زیادی کنید تا خواب خوبی داشته باشید. 

خواب و سلامتی:

حفظ عادات خواب سالم برای یک سبک زندگی سالم مهم است. کم خوابی می تواند اثرات منفی بر سلامت شما داشته باشد.گرفتگی گردن

نداشتن خواب کافی می تواند اثرات مضر فوری بر عملکرد ورزشی، عملکرد مغز و هورمون ها داشته باشد. همچنین می تواند باعث افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به بیماری در کودکان و بزرگسالان شود.

در چند دهه گذشته، هم کمیت و هم کیفیت خواب ما کاهش یافته است. تعداد بسیار کمی از افراد به طور منظم خواب شبانه خوبی دارند.

   محیط اتاق خواب خود را بهینه کنید.

برای داشتن خوابی خوب، محیط اتاق خواب خود را با به حداقل رساندن نورهای مصنوعی و صدای دستگاه هایی مانند ساعت زنگ دار بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب شما تاریک، آرامش بخش، تمیز و ساکت است تا خواب خوبی داشته باشید. تخت شما باید فقط برای خواب باشد. روی تخت خود ننشینید و تلویزیون تماشا نکنید، وبگردی کنید یا کار کنید.

 دمای مناسبی را برای اتاق خواب خود تنظیم کنید. دمای اتاق خواب و بدن می تواند کیفیت خواب شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. اتاق خواب خود را روی دمای راحت تنظیم کنید. خنک نگه داشتن اتاق خواب - بین 60 تا 67 درجه فارنهایت (حدود 17 تا 18 درجه سانتیگراد) می تواند به خواب سالم کمک کند.

        در اواخر عصر یک وعده غذایی بزرگ نخورید. خوردن یک وعده غذایی بزرگ به خصوص قبل از رفتن به رختخواب می تواند منجر به اختلال در هورمون ها و خواب ضعیف شود.علت درد دور ناف

  قبل از رفتن به رختخواب ذهن خود را آرام کنید.:

یکی از بهترین عادات خواب سالم داشتن یک برنامه روتین قبل از خواب است که قبل از رفتن به رختخواب شما را آرام کند. تکنیک های آرام سازی می تواند کیفیت خواب شما را بهبود بخشد و بی خوابی را درمان کند. برخی از راهبردهای تمدد اعصاب می تواند خواندن کتاب، گوش دادن به موسیقی، مدیتیشن، تمرین تجسم مثبت، تنفس عمیق، گرفتن دوش یا حمام داغ، ماساژ آرامش بخش یا حمام پا باشد.